wintersun!

 
Det här är en av dom bästa skivorna som har släppts. Hur jävla bra som helst! Känns som att det är mer än musik på den här skivan. Det finns bara 5 låtar på den men det räcker för annars skulle man bli översvämmad av alla melodier som finns på den. Skivan börjar med den instrumentala låten when time fades away som är ca 4 minuter och bara efter 30 sekunder så känner man vilket mäktigt album mn lyssnar på. Efter den så kommer den 13 minuters långa episka låt som är en av dom bästa låtar jag har hört. Den hänger ihop med when time fades away och ja den är så jävla mäktig. Första delen av sons of winter and stars som Jari har döpt till rain of stars är så otroligt bra! Melodierna är så otroligt härliga! Går inte att beskriva hur bra det är. Efter sons of winter and stars så kommer den lite segare låten land of snow and sorrow som har ett otroligt härligt riff som sätter sig i huvudet. Älskar den låten också. Efter den så kommer den instrumentala låten darkness and frost som hänger ihop med sista låten som heter time. Time är den perfekta sista låten på en skiva. Riktigt jävla bra med tunga verser och sköna refränger. Det här är enda låten som dom har ett solo i och det solot är så jävla bra och slutet på den här låten är riktigt bra. 
 
Det har tagit Jari 6 år att bli klar med skivan. Han släppte sitt debut album kallat wintersun 2004 och började skriva låtarna till time direkt efter åt. Varför det har tagit sån tid att göra det här albumet är för att dom inte hade tillräckligt bra datorer att fixa allt på skivan. Så dom sparade pengar å köpte datorerna och sedan började Jari mixa och producera och det har tagit 6 år sammanlagt. Lyssnar ni på skivan så kommer ni att höra hur bra producerat det är och hur bra allting låter och allting har behövts för att få klar den här skivan. 
 
Jari har valt att dela upp time i 2 delar så han har släppt time 1 nu och om 1 år släpper wintersun time 2 och jag längtar sååå redan nu! 
 
Men den här skivan är så sjuuukt jävla bra så kan inte ge annat än 10/10 i betyg. I början tyckte jag att det var 9/10 men nu när jag lyssnat mer på skivan så höjde den sig. Hur bra som helst och jag tycker ni ska lyssna på dom 2 första låtarna för dom är så sjukt jävla bra. Det här är årets platta lätt. Den innehåller bara 5 låtar och är ändå årets bästa skiva det är ju ganska otroligt! Men jag tycker ni ska lyssna på den för det är inget ni kommer ångra för det är en så mäktig skiva! Det tycker tillåmed min morsa och hon lyssnar verkligen inte på sån här musik haha men det var det jag hade att säga om den här skivan byye<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback