Bra lirat maiden!

Då är jag hemma från Stockholm då! Det var riktigt skönt att fara iväg en sväng men det var riktigt skönt att komma tillbaka också! Köpte 4 tröjor och 2 skivor. Hittade ju tomb of the mutilated på picturedisc vinyl :3 Och det är ju as fett! Dagarna innan maiden skulle spela var jag itne taggad alls.. Kändes som inge speciellt att se dom för fjärde gången men på lördag morgonen kunde jag knappt sitta still! Ville bara ut! Kom fram till Solna i 12 tiden tror jag åsså mötte jag upp Louise där sen då åsså gick vi mot arenan å käka på ngt sketet asiat ställe men det dög ju. Sen gick vi till friends arena och kollade runt lite och ställde oss och köade strax efter 3 tror jag det var och fick stå där i 24 grader och vänta i 2 timmar innan vi fick komma in till arenan så jag har fin bränna i nacken nu eftersom solen låg mot ryggen hela tiden. När vi kom in till arenan så satt vi oss ganska långt fram och väntade på första förbandet som var voodoo six. Halv bra band men inget speciellt. Kommer förmodligen aldrig lyssna på dom nå mer haha och sen när andra förbandet gick på scenen blev publiken galna och det blev tryck på en gång haha och det var sabaton. Gillar inte sabaton heller men dom var roligare att se än voodoo six. När sabaton spelade sin sista låt som var metal crue så började folk trycka och röra sig hela tiden så jag och Louise tappade bort varandra innan maiden började spela ens haha. När doctor doctor spelades så blev publiken as taggad och det blev rätt rba tryck då med. När den låten är slut så hör man ''seven deadly sins, seven ways to win'' Som är introt till första låten på skivan seventh son of a seventh son som heter moonchild och när den drar igång då blir det drag! Man flyger till höger och vänster hela tiden och jag hade ju sån otur att skosnöret på min vänstra sko hade gått upp innan maiden började spela. När moonchild nått sitt slut börjar genast can i play with madness och publiken är fortfarande galna. Sen när tredje låten börjar som var the prisoner har det lugnat sig lite men det är ändå rätt bra tryck så jag drar mig tillbaka en bit så jag stod ungefär 5 meter från staketet och lite senare efter ca halva konserten ställde jag mig ca 10 meter från scenen för där vare lugnt och man såg riktigt bra! 
 
Mäkigast på den här konserten var lätt seventh son of a seventh son! Riktigt bra låt som var riktigt fet live. Stor eddie kommer upp bakom nicko och det smäller och det är raketer och allting! Och Bruce överraskar med ett 20 sekunders skrik som låter väldigt rent och stabilt!
 
Bäst var phantom of the opera! Tycker låten är helt fantastiskt bra och live var den bättre. Perfekt hopptempo i den en bit in och allting var jättebra! Men Seventh son var också riktigt bra så dom 2 låtarna var bäst.
 
Besvikelsen var nog afraid to shoot strangers. Fast jag ska inte säga besviken för det blev jag inte haha men hade förväntat mig mer drag i den låten än var det var men den var fortfarande bra så besviken blev jag inte!
 
Sämst var ljudet. Ljudet var så sjuukt dåligt.... Det var väldigt synd för maiden levererade som satan! Spelade riktigt bra och bruce sjöng så jävulskt bra! Bättre än vad han har gjort på 5 år och showen var helt fantastisk! Så det var synd med ljudet så jag ska nog inte se fler band på friends arena nå mer. Blir Ullevi varje gång hädanefter! 
 
Någon överraskning blev det väl som inte eftersom det är maiden. Dom brukar itne överraska speciellt mycket men bruce röst överraskade mig faktist. Den var så jävla mäktig och kraftfull. Mer än vad jag hade föreställt mig innan så det var jävligt bra. 
 
Overall så var det en riktigt bra konsert! Tråkigt med ljudet bara men det kan inte maiden rå för. Dom framförde en riktigt bra konsert och jag är skit nöjd. Tror inte det blir maiden nästa gång om kommer iaf. Det beror på setlistan. Är den inge speciell så drar jag nog inte men det får man ju se då. Nästa turné blir förmodligen på deras kommande skiva. Är ganska säker på att dom släpper en till skiva och det är ju kul!
 
 
Första låten på extra numret här som inleder med det välkända talet från Winston Chruchill från andra världskriget. Bra framfört!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback